Anglia: castele, parcuri si locuri mistice

O tură prin sudul Angliei pe cont propriu.

Traseul nostru a început în Bristol. Am închiriat o mașină la green motion (sunt ok –  baieti din Polonia,  ne-au dat un SUV nou nout ) și am condus spre Wells.

Wells – cel mai mic oras din Anglia

Aici am vizitat catedrala și palatul episcopului.

Catedrala din Wells

Am stat peste noapte în Glastonbury. A doua zi am explorat orașul – cine este interesat de spiritualitate – acesta este locul mistic numit Avalon.

Glastonbury Abbey

În drum spre mare ne-am oprit la Stourhead (vizita casei și a grădinii durează aproximativ 3 ore, dar merită) si la Montacute ( acesta este mai micut )

In interiorul Conacului din Storehead
Montacute

Scopul nostru a fost insa castelul Corfe dar aici am ajuns prea târziu si din cauza ca am vrut neaparat sa vad Gigantul Angliei care se afla în mijlocul lui nicăieri , si asa ca  l-am vazut doar din afara.

Gigantul Angliei

Oricum este doar o ruina. Atentie străzile din Anglia sunt uneori foarte înguste și conducerea pe partea stangă nu este tocmai plăcută deci întotdeauna planificati mai mult timp decât este specificat. Tot aici in apropiere aici este coasta abruptă și stâncile

Old Harry Rocks

numite Old Harry – un drum de ca. jumate de ora de a parcare.

Am inoptat in Bournemouth. E o localitate cu o plaja fantastica – lata cu nisip fin – deci daca vreti sa faceti baie – aici puteti !

In Bournemouth – plaja lata cu nisip fin

Noi am stat doar o noapte – am mancat cel mai bun „fish and chips“  pe plaja si am plecat spre nord ca aveam o programare la Universitatea din Oxford. In drum am oprit scurt la Salisbury unde am vizitat orasul vechi si catedrala. In interiorul catedralei este expusa “Magna Carta” pt. cei intresati de istorie.

Catedrala din Salisbury

In Oxford am prins zilele universitatii si astfel am putut vizita si in interior 5 dintre cele mai impozante facultati . Toate au in incinta universitatii o biserica , o biblioteca imensa, o sala de mese si un internat . Pentru mine a fost o experienta unica deoarece de copil am visat sa pot vizita Oxford-ul. Norocul nostru a fost ca am avut voie sa intrăm in sala de mese unde a fost filmat Harry Potter si Alice in wonderland.

Fiecare College are „biserica” personala

In Oxford am stat peste noapte si a doua zi ne-am indreptat spre Milton Keynes. De aici am vizitat in apropiere Waddesdon Mansion si Parcul Stowe. Amandoua minunate !

Waddesdon manor

A urmat o deviere spre Stonehenge. Multi dintre cei care au fost acolo mi-au spus ca nu se merita, dar eu sunt de alta parere. Cu toate ca nu mai ai voie sa intri printre pietre – arealul are o aura deosebita si daca ai noroc sa ajungi seara cand apune soarele – nu doar ca este si mai interesant ci masele de turisti de peste zi se mai rasfira. Totusi pentru Stonehenge – mai ales daca vreti sa mergeti pe jos de la intrare sa luati in considerare cel putin 3 ore ( noi am luat autobusul )

Cea mai renumita colectie de monolite – Stonehemge

In drum inapoi spre Bath am vizitat multe sate mici tipice zonei si am nimerit intr-unul unde sunt dusi chinezii cu autobusele pentru a fotografia 4 casute de piatra…satucul care are aproape doar 4 casute se numeste Bilbury si este asaltat pe zi de cel putin 500 de chinezi – deci nu recomand – decat daca doriti sa va amuzati.

Lacock Abbey

In orasul Lacock am intrat la Abbey.

Podul vechi din centrul orasului Bath

Pentru orasul Bath am planificat 2 nopti pentru ca este cel mai frumos oras din zona. Un oras istoric si balear cu ape termale de pe vremea Romana. Orașul are mai multe parcuri publice, cel mai mare este Royal Victoria, la doar câțiva pași de centrul orașului.

Panorama peste orasul Bath vazuta din parcul Alexandra

Din parcul Alexandra, situat pe un deal cu vedere spre oraș, vă puteți bucura de o panoramă minunată.

Ti-a plăcut ? Distribuie si prietenilor tăi ...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on Pinterest