Isla Mujeres -Insula Muierii

Insula femeilor sau a “muierilor”- cu numele spaniol Isla Mujeres, se află nu departe de coasta plajii din Cancun. Numele vine de la perioada pre-spaniola atunci când femeile locale făceau pelerinajul spre această insulă să se închine zeitei Ixchel, zeiţa fertilităţii.

Plimbarea cu feribotul de la Cancun la Isla Mujeres si vizita acestei insule a fost o experienta unica. Ajunsesem in Cancun cu o seara inainte si dormisem direct in centrul orasului in Hotelul Radisson Hacienda click aici – un hotel in care te poti odihni si aclimatiza pentru o zi sau doua deoarece se poate ajunge la el cu autobusul direct din aeroport si este destul de ieftin (40 Dollari / camera).

A doua zi ne trezisem cu mari asteptarii – in sfarsit sa vad faimoasa statiune Cancun despre care am auzit deja de atatea ori. Un minibus pus la dispozitie de catre hotel ne-a dus pana in “zona hotelera” cum se numeste plaja din Cancun. Am coborat din autobus la marginea strazii unde se aflau unul langa altul marile complexe hoteliere si a trebuit sa trecem prin holul unui hotel pentru a ajunge la mare. Oau…nisip alb de iti lua ochii si apa azurie mai curata decat o apa de cada. Si o gramada de hoteluri cu zeci de etaje amplasate unul langa altul.

Din oau-ul pe care l-am avut in primul moment a devenit mmhh…pacat! Sotul meu vazandu-mi dezamagirea in ochi se indreapta spre receptie sa intrebe unde sunt plajele acelea faimoase din vederi. “Pe Insula Mujeres”, vine raspunsul promt al receptionerului.

Portul de plecare Gran Puerto Cancun Ferry terminal se afla la capatul de nord al plajei denumit “El Embarcardero” si vaporasele pleaca din jumate in jumate de ora. Drumul pana pe insula dureaza circa 15 min., pret dus-intors 5,50 Dollari. Si cu toate ca era deja in mijlocul zilei ne-am imbarcat pe urmatoarea cursa. Apa marii sclipea în nuante diferite, de la turcoaz la albastru intens si in departare se vedea Isla Mujeres la orizont. Cu cat ne departam mai mult de tarm vedeam cat de “poluata” este zona plajii din Cancun.

Dupa circa 15 minute puneam piciorul pe o insula de numai 7,5 km şi o lăţime de 500 m. Dar cat de frumoasa!!!

Ne-am plimbat ore integi pe stradutele inguste printre case din lemn, colorate in stil caraibe admirand micile curti interioare atat de fumos amenajate. Intr-un tarziu am descoperit in nordul insulei o plaja cu nisip alb, fin cu zeci de palmieri. Si intre acesti palmieri erau agate hamace in care oricine se putea odihni. Ceea ce am facut si noi. Admirand apusul de soare care devenea din ce in ce mai rosu si care ne molesea din ce in ce mai mult. Caldura, oboseala, un cocktail tropical si apusul de soare ne-au facut sa adormin leganti de briza marii. Ne-am trezit intr-un tarziu, soarele apusese demult, speriati nestiind in primul moment unde ne aflam.

Suntem cumva in paradis? sper ca nu – pentru ca asta ar insemna…va imaginati voi ce… repede fuga inapoi spre port cu frica ca pierdusem ultimul feribot. Nu aveam la noi absolut nimic de schimb si nici nu luasem cu mine prea multi bani (inca nu stiam cat de sigur este Mexico-ul asa ca un hotel nu ne-am fi putut permite – mai ales ca aici sunt f. putine hoteluri si f. scumpe).

Dar am avut noroc…am prins ultimul feribot ce pleca la ora 12 noaptea. A doua zi am plecat cu o masina inchiriata spre zonele din sudul Rivierei Maya (cum se numeste zona turistica) descoperind alte statiuni incantatoare dar nici una nu a avut aceasta frumuseţe naturală si niciunde nu am mai simtit aceasta atmosfera relaxanta ca si pe Isla Mujeres – probabil cea mai frumoasa insula a noastra a femeilor 😉

Ti-a plăcut ? Distribuie si prietenilor tăi ...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on Pinterest