Maldive-Kuredu -Back to nature

Am sa va povestesc despre cele doua saptamani petrecute in mijlocul naturii pe Insula Kuredu – o insula de 1,5 km lungime si 300 m latime aflata in mijlocul oceanului Indian unde cei mai buni prieteni ai nostrii au devenit Charlie, Johnny si Betty.

Avand in vedere ca eram morti de oboseala dupa un zbor peste noapte dinspre Germania pana pe Maldive, in timpul caruia nu am putut inchide un ochi, dar mai ales dupa zborul incarcat de emotii cu avionul cu elice ne-am culcat in prima zi foarte devreme.

Vedere din avion

Si astfel a doua zi dimineata de tot- cred ca era cam ora 5 sau 6 (inainte de a rasarii soarele) l-am cunoscut pe Charlie.

Charlie ne-a trezit cu strigate ciudate care proveneau direct din camera noastra. Prima oara nu am stiut cine stiga asa. Sa avem cumva o pasare in camera pe undeva ascunsa? Dar nu, nu era o pasare – dupa cateva minute l-am descoperit! pe Charlie, cum l-am denumit noi.

Un gecko (soparlita) de circa 5 cm lungime scotea din gatlej niste sunete tipatoare foarte ciudate. M-am speriat putin si am deschis usa in larg sa-l alung, dar el nici vorba – era animalul casei, cocotat sus pe perete gata, gata sa-si ia micul dejun in forma vreunei muste sau tantar care sa ratacit prin camera noastra. Dupa aceea am aflat ca este mai bine daca il lasam sa convietuiasca cu noi, astfel ne va pazii de insectele neplacute care se afla pe aceasta insula. Acum ca eram treaza m-am gandit sa fac repede un dus dar apa ce iesea de la robinet era rece! Soarele inca nu rasarise si apa, am obeservat mai tarziu, se incalzea de la soare. Ei, ce sa-i faci? acum un dus cu apa rece ma va trezii definitiv (si imi aducea aminte de copilaria mea cand in luna August se lua apa calda pentru a se face cica reparatii). Apa de ploaie este placuta, moale fara clor si face pielea catifelata si parul lucios.

M-am intors de doua ori inapoi la cabana sa duc sandalele inapoi si pe urma sa le iau inca o data in picioare ca pe urma sa le abandonez intr-un colt, definitiv pentru parcursul celor 2 saptamani. Aici se umbla in picioarele goale. Peste toata insula Kuredu este imprastiat un nisip fin ca faina chiar si in sala de mese unde am luat micul dejun. Fructe exotice – foarte gustoase: ananas, papaya, mango, si maracuja sau fructul pasiunii cum se numeste in engleza. Toate culese probabil din pomii din imprejurimi.

Si acum repede in apa! imbrac costumul de baie si ma dau cu crema contra soarelui (50 +) deci care blocheaza soarele cu siguranta – nu vreau sa ma ard chair in prima zi! Intrarea in apa este lina, valurile abia ca se simt si astfel ma balacesc cateva minute fara sa-mi fac prea mari ganduri. Fara sa banuiesc ca Johnny era si el déjà treaz si isi facea rundele prin apa aproape de mal. I-am vazut mai intai creasta specifica ce iesea din apa – pe care am zarit-o in timp ce inotam la circa 2 m distanta. Uite ca arata de parca ar fi…un rechin! Johnny era un rechin!

Adevarat, un puiut de circa jumate de metru, bland si obisnuit cu oamenii pe care probabil ca il si puteai mangaia daca aveai curajul sa te apropii de el. Eu cu tipete (pentru a doua oara in aceasta ziua – si de data aceasta cred ca nici dusul cu apa rece nu mi-ar mai fi ajutat sa ma linistesc! Fuga afara din apa. Gata, nu mai intru inapoi m-am gandit eu! Na fain, 2 saptamani la mare fara sa pun piciorul in apa! Dar dupa cum deja am spus si Johnny a devenit prietenul nostru. In afara de el mai erau o gramada de pesti colorati in toate culorile (comparativ cu Egiptul – doar ca in Egipt pestii sunt putin mai micuti. Aici ajungeau la dimensiuni enorme – am descoperit mai tarziu cand am intrat in apa cu masca de scafandru. ) Ceea ce insa lipseste aici sunt recifele de corali (majoritatea au fost distruse cu cativa ani in urma din cauza ca temperatura apei s-a ridicat f. mult). Dar animalul specific al acestei insule este broasca testoasa de apa care depune ouale pe aceasta insula.

La snorkeling

Doar trebuia sa intri cativa pasi in apa si le vedeai cum “pasc” algele de pe fundul apei. Erau pe timpul cand am fost noi acolo 2 cuiburi pline de oua ce erau ingradite pentru a nu le calca in picioare din greseala. As fi vrut sa vad neaparat cum ies micile broscute din nisip si se indreapta catre mare – dar din pacate am aflat abia la fata locului ca broscutele ies la suprafata doar cand este luna plina si asta mai dura inca 2 saptamani dupa ce plecam noi. Pacat!

Necesitam cam 25 de minute sa strabatem insula de la un cap la altul. Insula este impartita in 3 zone – zona de vile de apa unde cred ca locuiau exclusiv doar perechi aflate in luna de miere, zona de bungalowuri pe strand unde eram cazati si noi si aici se aflau perechi de toate varstele si zona noua in partea de ost unde sa deschis un spa si unde se afla si terenul de golf. Cand am ajuns am primit cadou o tura de joc pe terenul de golf si un masaj de 15 min. Masajul a fost excelent si precis as fi revenit cu placere in fiecare zi doar ca preturile erau si ele emorme! Imi aduceam aminte de Thailanda unde pentru un masaj pe strand platesti circa 5 euro pe ora, ei bine aici nu exista nici un masaj sub 100 de dollari! Insulele Maldive sunt scumpe! Acesta este adevarul.

Dupa ce ca nu ai voie sa introduci deloc alcohol pe aceasta insula – platesti pentru un cocktail intre 10 si 17 dollari. Si chiar si cei care aveau all inclusive trebuiau sa plateasca cocktailurile extra. Dar de la ora 6 la 7 seara era la cate un bar “happy hour” unde primeai 2 cocktailuri la pretul unuia. Asa ca stiati unde sa ma gasiti intre 6 si 7 seara. Dupa cateva zile am si descoperit barul nostru preferat de unde puteai sa privesti apusul de soare in timp ce delfini sareau prin apa in fata ta! Nu fac glume!

Apus de soare pe insula Kuredu

La golf am fost pentru prima oara noaptea. Ziua erau temperaturi de peste 35 de grade si soarele prajea ingrozitor.

Si astfel am cunoscut-o si pe Betty. Nu, Betty nu era iepurasul dragut, negru cu capusorul alb ce isi facuse culcusul in mijlocul terenului de golf – nu, Betty era un liliac. Dar nu unul micut cum il cunoastem noi in Europa – era un liliac care cand isi desfacea aripile si zbura peste tine aveai impresia ca te afli in Jurasic parc.

Si astfel au trecut cele 15 zile intre apa, plaja, soare, golf, tenis, spa si cei 3 noi prieteni care ni facusem aici fara sa ne plictisim nici macar un moment… sper insa ca nu v-am plictisit eu acum cu povestea mea…

Vreau sa vad toate pozele din albumul Maldive…

Ti-a plăcut ? Distribuie si prietenilor tăi ...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on Pinterest