Nu mergeti la Syvota ! va rog…

Parga este unul dintre oraselele turistice care arata bine doar fotografiat si imprimat pe carţile postale…fotografii facute cu siguranţa intr-o dimineaţa de iarna insorita dar geroasa cand inca nimeni nu s-a incumetat sa paraseasca patul moale si calduţ.

Parga este un orasel cu cladiri cocoţate sus pe deal, una peste alta – imbracate in culori stridente – ce mi-a adus aminte de orasele italienesti, cum probabil au aratat pe vremurile cand erau proaspat construite.

Parga

Cand am ajuns noi in Parga, mica promenada puţea a transpiraţie si ingusta plaja gemea sub povara celor mult prea mulţi turisti dornici sa-si petreaca vacanţa in cel mai frumos orasel de pe coasta de vest a Greciei – cum este numit in toate ghidurile de calatorie.

Plaja din Parga – supraaglomerata

Noi eram doar in trecere – si doamne cat m-am bucurat ca optasem pentru o alta destinaţie – una care pana acum nu a fost descoperita de masele de turisti.

Syvota – la doar 20 de km departare – dar cat de diferita ! Un mic port de barcuţe si yachturi cu doar cateva restaurante direct la malul marii ( unde am mancat pentru doar 10 EUR cea mai buna cina ! ) si cateva hotele cu adevarat tipic grecesti ( ceea ce inseamna cu obloane albastre la ferestre si flori pe terasa si bineinteles nelipsita pisica a casei ).

O cina romantica pe promenada din Syvota

Aici in Syvota puteam sa savuram cu placere si in liniste apusul de soare si chiar sa ne alegem pe care dintre cele cateva banci dorim sa ne asezam – in Parga oricat ai fi cautat nu ai fi gasit un loc romantic pe care l-ai fi putut avea doar pentru tine.

Hotelul nostru „Syvota Diamond Spa Resort” se afla sus pe deal – pana jos in port erau doar cativa pasi ( chiar daca facuţi in graba pe o panta foarte abrupta ) dar aceeasta facea ca toate camerele sa aiba o terasa magnifica cu o vedere panoramica peste tot golful.

Vedere de pe balcon

Ceea ce m-a incantat cel mai mult fusese insa piscina ce parea sa pluteasca deasupra marii terminandu-se aproape in neant si daca nu ar fi fost paravanul de sticla la capatul ei ai fi putut cu siguranţa sa plonjezi de aici de sus direct pana in mare.

Sivota piscinaFaptul ca nu aveam plaja direct in faţa hotelului nu ne-a deranjat deloc – oricand doreai iţi statea la dispozitie o masina cu sofer care te ducea in doar 10 minute pana la o plaja intima si privata a hotelului cu sezlonguri si umbrele gratuite, dar ceea ce o facea sa fie atat de deosebiata era calitatea si culoarea apei.

O bere rece si o salata greceasca puteai sa servesti in micul restaurant cu bar si muzica decenta din imediata apropiere.

Plaja privata a hotelului

Si cum doreste uneori destinul, seara cand ne-am intors in camera si am iesit pe terasa hotelului am auzit vecinii nostrii vorbind romaneste. La incercarile noastre de a intra in discuţie cu ei – vecina foarte surprinsa ne-a raspuns pe un ton foarte arogant : „Noi venim de 3 ani consecutivi aici si pana acum nu am intalnit nici un alt roman. Romanii nu cunosc acest loc !” Conversaţia s-a terminat aici.

Mult mai tarziu am inteles de ce reactionase astel : Syvota – era paradisul lor secret despre care puteau sa le povesteasca prietenilor ramasi acasa, cat de frumos si autentic este, fara insa sa le dea prea multe detalii unde se afla – ca nu cumva pe urma sa vina si ei aici si in urmatorii ani sa devina si acest loc la fel ca si Parga – un orasel frumos vazut doar imprimat pe carţile postale.

Va rog, in numele vecinei mele de camera : Nu mergeti la Syvota !  😉

Vreau sa vad toate pozele din albumul Grecia.

Ti-a plăcut ? Distribuie si prietenilor tăi ...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on Pinterest