Penang – aici locuieste diavolul

Cine ar fi crezut ca doua insule aflate la doar 15 min. de zbor cu avionul distanta sa fie atat de deosebite ! Daca Langkawi mi-a dat impresia ca este ultimul paradis ramas intact pe pamant, Penang este ( dupa parerea mea ) ceea ce as numii eu iadul pe pamant.

De cum am pasit pe pamintul acestei insule am avut o sensatie foarte neplacuta. Parca un spirit rau era peste tot prezent si te facea sa te simti nervos, nelinistit, parca tot timpul sa ai o presimtire rea. Veneam din Lagkawi unde toti taximetristi fusesera respectuosi si tacuti. In Penang soferii de taximetru era proveniti din India si le turuia gura neintrerupt. Masinile erau vechi si drumurile rele serpuiau pe o coasta abrupta, mult prea aproape de malul marii. Treceam pe langa cladiri mucegaite, pline de igrasie, foste case coloniale acum parasite si pe jumatate darimate. Aveam impresia ca trecem pe langa foarte multe spitale si oriunde intorceam capul vedeam reclame la „pompe funebre” .

Hotelul pe care l-am ales ( Hard Rock Hotel ) era chiar la capatul celalalt al insulei si astfel am parcurs aproape 2 ore pana am ajuns la el. Si pe drum..ce credeti ca s-a intamplat ? Presimitirea mea negativa s-a adeverit si ne-a explodat roata masini in mers ( noroc ca nu am facut accident ), de a trebuit sa schimbam taxiul.

Penul rotii a explodat

In hotel am primit cea mai nasoala camera – cu privire spre parcare si o terasa plina de ventilatoare imense de la aerul conditionat care faceau un zgomot infernal ce se auzea chiar si prin geamul ermetic inchis. Am coborat imediat la receptie si dupa multe discutii a trebuit sa platim o diferenta de pret – nu tocmai mica – pentru a primi un upgrade si o camera cu vedere spre mare. ( cica toate camerele in categoria pe care o platisem noi erau ocupate ).

Plaja hotelului era mica, in loc de palmieri era plina de boscheti si in loc de pescarusi se plimbau pe plaja ciori negre. Georgetown este ceea ce asi numi eu un „moloh” – un oras care a fost probabil candva frumos dar acum este plin de chinezi ( cred ca insula este impartita intre chinezi si indieni ) care si-au pus la tot pasul amprenta lor. Soferul nostru de taxi pe care l-am ales a doua zi – dupa ce ne certasem cu mai multi – parea la prima vedere simpatic. Aveam de gand sa vizitam mai multe obiective turistice si astfel am facut greseala sa ii platim pe ora si nu pe drum, astfel ca ne-a plimbat prin oras prin cele mai aglomerate strazi de am stat vreo doua ore in traffic jam. Soferul se facea ca nu intelege de ce sintem suparati, pina cand cu harta in mana l-am indrumat noi cum si pe unde sa mearga, altfel el ar fi facut turul orasului de mai multe ori pana sa ajungem la locul dorit.

Si totusi am vazut si locuri interesante Templul Kek Lok Si situat pe un deal in afara orasului. Defapt nu este un singur templu ci un mic oras plin de temple in continua crestere. Donatii generoase din comunitatea foarte bogata chineza permit construirea in continuare de cladiri suplimentare astfel incat toata zona arata ca un mic „disney land” cu cladiri care mai de care mai chicioase. Cea mai noua cladire inaugurata in anul 2009 consta din 16 stalpi ciopliti in forma de dragon care adapostesc sub un acoperis octogonal statuia unui calugar ( Kuan Yin ).

Dar cel mai chicios templu se afla in centrul orasului Georgetown – si anume Templul Khoo Kongsi ( defapt casa clanului Khoo ).

Pereti din interior, stalpi ce sustin acoperisul si acoperisul in sine sunt bogat decorate cu sculpturi complicate, cu aplicatii aurite si figuri strident colorate. Mult prea mult aur, prea multe dantelarii si sculpturi, prea multe culori amestecate fara gust…dar asta se pare ca este pe placul chinezilor care au locuit aici.

Al treilea templu, la fel de ciudat adposteste zeci de serpi veninosi care se simt in incinta templului ca la ei acasa.

Templul de serpi in Penang

Construit in 1805, in memoria unui calugar chinez Chor Soo Kong, Templul Sarpelui este situat in micul oras Bayan Lepas si este renumit pentru faptul ca vipere veninoase traiesc aici impreuna cu calugarii.

Nu recomand nimanui sa viziteze acest templu daca are frica sau aversiune fata de serpi deoarece ii veti gasii peste tot – infasurati pe picioarele meselor de altar, agatati de plafon sau ascunsi in pomii din curtea templului. Se zice ca serpii sunt inofensivi din cauza ca sint ametiti de mirosul tamaiei si calugarii te invita sa faci poze cu ei …dar noi nu am avut curajul. Un clopot imens facut in China în timpul dinastiei manciurian (1886) mai atarnă si acum in sala principala a templului si mai este folosit in zilele de 1 si 15 a fiecarei luni pentru a invita locuitorii cerului şi a iadului să se roage…ceea ce dovedeste ca aceasta insula are o legatura cu spiritele rele de pe pamint…si va spun sincer cand a decolat avionul de pe insula am avut impresia ca de acum inainte nu ni se va mai intampla niciodata nimic rau – am scapat cu bine din iad !

citeste si despre celelalte aventuri prin Malezia…

citeste si despre alte locuri blestemate din lume pentru a le putea evita

Ti-a plăcut ? Distribuie si prietenilor tăi ...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on Pinterest